Google'ın ''Buzz'' (vızıltı) adını verdiği yeni sosyal paylaşım ağının tanıtımı yapıldı.
Kullanıcıların durum güncellemeleri yapmasını, içerik paylaşmasını ve arkadaşlarının gönderilerini okuyup yorumlamalarını sağlıyan Buzz, Google'ın e-posta servisi olan Gmail'in içine entegre edilerek oluşturuldu.
Google, sayıları 176 milyona ulaşan mevcut Gmail kullanıcılarının aynı zamanda birer Buzz kullanıcısı olmasını hedefliyor.
Gmail'in ürün müdürü Todd Jackson şirketin resmi sitesindeki blogda yaptığı açıklamada, Buzz'la internet üzerinde bulunan ve önemli bir sorun haline dönüşen sosyal paylaşımı organize etmeyi istediklerini belirtti.
Şu anda dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook'un kullanıcı sayısının ise 400 milyona ulaştığı belirtiliyor.
Google'da yer alan bilgide, şirketin ücretsiz e-posta servisi Gmail'in içine yerleştirilerek oluşturulan Buzz'da kullanıcıların gizli ya da açık durum güncellemeleri yapabileceği, içeriklerini Twitter, Youtube, Flickr ve Picasa gibi internet sitelerinde paylaşabileceği belirtiliyor.
Buzz simgesi ile işaretlenen mesajların, Gmail'in içindeki genel kutusu ile birleştirileceği, özel durum güncellemeleri, otomatik olarak kullanıcıların profil sayfalarına yansıyacağı, açık durum güncellemelerine ise arama motorları yoluyla erişilebileceği ifade ediliyor.
Açık güncellemelerin, restoran ve tiyatro değerlendirmelerinin de yer aldığı Google Places adlı işletme dizinine de ekleneceği bildiriliyor.
0 yorum:
Yorum Gönder